HomeProjectenVersmarkt
Projecten

Het logo straalt met de gereedschappen uit waar ze voor staan, ambachtelijke en verse producten.

Achtergrond

Thijs en Janke van der Meer runnen sinds 2005 de keurslagerij van der Meer. Het bedrijf is al sinds 1936 een bekend begrip in Workum en omstreken. Ze verkopen heerlijke ambachtelijke topproducten. Er wordt veel zelfgemaakt en dat proef je. Het bedrijf is opgericht door pake Thys van der Meer en daarna door oom Uilke van der meer en vervolgens oom Simon van der Meer. Thijs en Janke hebben de slagerij inmiddels al 15 jaar.

In deze 15 jaar hebben ze een prachtige slagerij opgebouwd. Maar toch begon deze generatie na te denken over nieuwe plannen. Deze nieuwe plannen begonnen alweer 7 jaar geleden. Het idee was om een verscentrum met meerdere bedrijven op te zetten in de oude bibliotheek van Workum. Alles begint uiteraard met een plan, maar dat het zo lang zou duren om alles in gang te kunnen zetten hadden ze zich vooraf niet kunnen bedenken. Gelukkig hebben ze volgehouden en konden ze eind vorig jaar starten met de eerste stappen. Een stap die daarbij hoort is het maken van een passend logo. Een logo dat alle drie partijen die zich hier zouden vestigen moet vertegenwoordigen. Een bakker, slagerij en een kaasmakerij. 

Oplossing

ZWF werd uitgenodigd om over dit logo na te denken. Na een goed gesprek werd al vrij snel duidelijk welke richting gezocht moest worden. Het moest echt het ambachtelijke uitstralen, maar dan wel in een hip jasje. Voorgesteld is om eerst een moodboard en een style-board te maken. En vanuit deze aanpak het logo schetsen en digitaal maken. De eerste stappen waren allemaal raak, we snapten elkaar en er werd een prachtig logo gemaakt. Het logo straalde met de gereedschappen uit waar ze voor stonden, ambachtelijk en verse producten.

Resultaat

Nadat het logo verder werd vastgelegd moest de huisstijl verder uitgewerkt worden. Hoe komt het logo op het pand, op de ramen in het centrum zelf, op de verpakkingen? Dat moest allemaal goed vastgelegd worden om het centrum goed op de kaart te zetten. Door de prettige samenwerking konden we vlot met elkaar schakelen en heeft ZWF intern en extern de reclame mogen verzorgen. Aan de gevel is tevens een prachtige lichtreclame geplaatst die past in beeld en subtiel verwijst naar de ambachtelijke uitstraling.

ZWF is erg trots op het eindresultaat en blij met de fijne samenwerking tussen Thijs en Janke, de kaasmakerij Nylander en Bakkerij van der Werf. Een aanwinst voor Workum!